søndag 28. mars 2010

Varmt og klamt!

Det er lenge siden jeg har blogget nå.
Har egentlig ikke hatt overskudd til å sitte og skrive i varmen, og det hjelper fint lite at pc'en til Kine koker over hver gang jeg har den på fanget.

Livet i Mexico er herlig! Fine strender, hyggelige mennesker og god mat.
Her spiser man tortilla- lefser til hvert eneste måltid, og det er helt normalt å putte omelett, fisk, lapskaus og det man kan komme over inni disse lefsene.


Mexicanere er veldig utadvendte, kanskje litt for mye av og til. Her er det normalt for 40-50 åringer med kulemage og måne, å spørre "are you looking for a mexican boyfriend tonight?", eller "are you looking for a gigolo tonight?"

Her i Playa del Carmen bor jeg til ei som heter Kine, og hun bor sammen med 3 andre norske jenter. Alle er veldig hyggelige! Kine studerer reiseliv her i Playa. Hun har skole hver dag, og mens hun er på skolen, ligger jeg som regel på takterassen og soler meg.



På tirsdag reiser jeg tilbake til Costa Rica igjen. Jeg har hverken jobb eller familie å bo til før den 5 april, så jeg er nødt å finne meg et billig hostel. Jeg kjenner de fleste frivillige i Costa Rica nå, og jeg har snakket og forhørt meg litt med dem, så det ordner seg helt sikkert. Erika skulle muligens til den karibiske kysten, mens de fleste er på stillehavskysten. Jeg er usikker på hvor jeg vil dra, men jeg regner med det blir stillehavskysten, siden det er der jeg skal starte å jobbe den 5 april.

Fra det ene til det andre, vi kom i avisa da vi var på konsert med Cafe da Cuba! Det var stas!!

Nå er jeg bare nødt å stille meg under en aircondition. VARMT!!!

Ps: jeg har foresten fått halsbetennelse, blærekatar og en monsterkvise under arma!
PURA VIDA!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar