onsdag 22. april 2009

Finally!! :)

JA!! Jeg er kommet til Guatemala:D

Jeg sov faktisk nesten hele veien fra Oslo til New York, med god hjelp fra en halv Imovane og en ny nakkepute som kjæresten min kjøpte fra Clas Olson.

Da jeg kom til New York hadde jeg mp3 spilleren på full guffe, og jeg må si at jeg følte meg ganske så tøff der jeg gikk.

Amerikanere er ganske koselige. Jeg skulle kjøpe meg en Cola (selvfølgelig) og damen i disken sier "I love that scarf, do you have green eyes too?" Jeg: "No, they are blue", mens jeg smilte litt sjenert. Damen: " They are beautiful!" Hihi...

Da jeg kom til Houston, en time forsinket, var ingenting åpent. Hverken mat eller drikke var å finne, bortsett fra slike du trykker på så kommer det vann ut. Vannet var varmere enn lunkent, så ikke spesielt godt. Jeg prøvde å finne en plass det gikk an å sove, men ikke en eneste benk å se. Kun stålstoler. Så jeg la meg rett og slett på gulvet med håndbagasjen som pute.
Det satt en gjeng med gutter, som lo av meg da jeg la meg på gulvet, men da jeg våknet opp i morrest kl. 06 00. Lå alle sammen på gulvet selv! haha!

Jeg følte meg egentlig ganske så hjemme i Houston. Jeg gikk på do, vasket meg under armene, pusset tenner, og etterpå gikk jeg innpå Dutyfree butikken og sminket meg, og tok litt parfyme.

Kl 0900, lokal tid satt jeg på flyet på vei til Guatemala. Jeg begynte å prate med en mann som skulle til Guatemala og jakte på Kalkuner...hehehehe!

Så nå er jeg framme da folkens!
Vi har vært på markedet og prutet på litt forkjellig...Irene prutet, jeg kjøpte :D
Guttene kjører forbi i bilene sine og sier Hola nesten hele tiden. Chicken bussene har en plystrelyd som tute...Jeg har også spist mitt første Latin-amerikanske måltid i dag.

Jeg skal på salsakurs i morgen eller fredag med Irene!

Jeg har også blitt kjent med venninnen til Irene, Victoria! Hun er utrolig hyggelig!

Hadet!:)













1 kommentar:

  1. Hei, fint at du har kommet deg helt fram uten store problemer.
    Du må kose deg masse og danse salsa.
    Hils alle.
    Hilsen Tommen.
    Gla i dæ!

    SvarSlett